International family

5 januari 2019 - Kampala, Oeganda

Allereerst sorry for the radio silence. I’ve been very busy! De afgelopen weken is er ontzettend veel gebeurd. In deze blog wil ik graag vertellen over de fantastische mensen die ik heb ontmoet.

Omdat mijn huidige huis drie slaapkamers heeft werd mij al vrij snel gevraagd of er twee Amerikaanse zusjes voor een maand bij mij konden verblijven. Met de gedachte the more the merrier zei ik ‘Ja natuurlijk!’. Maar plottwist, de meiden stelden hun trip nog even uit. Geen Amerikaanse gasten. Helemaal prima want de verwachte Nederlandse bezoekers nemen in aantal toe. Tot m’n grote verrassing kreeg ik eind november te horen dat de twee zussen binnen een week in Entebbe aan zouden komen. Oh! Oké! Dan moet ik snel achter een matras en klamboe aan zodat ze ook daadwerkelijk ergens kunnen slapen. Als punchline bleek dat het niet de Amerikaanse zussen waren maar twee zussen uit Wales, UK. Logistiek verliep het allemaal heerlijk Afrikaans. Het woord flexibiliteit is volgens mij uitgevonden in Afrika!

Naomi&Aimee hebben bijna een maand bij mij gewoond en het was waanzinnig gezellig. Het is altijd bijzonder om onze wereldwijde familie zo intens mee te maken. Want wie opent meteen zijn/haar deuren voor twee onbekenden mensen om ze vervolgens een hele maand te hosten?! Dat is uniek en kan alleen omdat we iets heel belangrijks gemeen hebben, onze liefde voor Jehovah. Ook al kenden we elkaar niet toch was er meteen een klik. Drie weken lang waren wij ‘the triangle’, locals vroegen of we zussen waren (als je de foto’s ziet is dat een hilarische vraag!!) en toch voelt het alsof ik twee zussen erbij heb gekregen.

Onze dagen waren gevuld met velddienst en de avonden gebruikten we om Kampala te ‘exploren’. Gelukkig waren de meiden ook groot fan van Maandag Muzungu-dag. Mani pedis, Indiaas eten veroberen bij Khana Khazana en cocktails bij Caramel. Week vier kwam de eerste lading Nederlandse reinforcement, Ketura. Because it’s important to balance the boat. Dat is sinds een paar weken een nieuwe uitdrukking hier in Kampala. Als de locals ons de uitdrukking horen gebruiken worden we hartelijk toegelachen. Hoe deze tot stand is gekomen is iets minder leuk want het slaat werkelijk op een boot die omgeslagen is (pun intended). Hence, ‘balance the boat’.

Inmiddels zijn de meiden weer terug naar huis, dus het is een stuk stiller in huize Klaassen en co. Gelukkig is Ketura er nog en komen in februari de Amerikaanse zussen. Triangle 2.0? We gaan het beleven. Een ding is zeker de eerste drie maanden zitten erop en I’m having the time of my life💛

1. Esther:
    5 januari 2019
    Heel leuk weer te lezen Jen...en inderdaad de gelijkenis is amazing..!!😂
    Leuke stralende foto's,geniet ervan 💋
  2. Thisbe:
    5 januari 2019
    Wat goed dat alles op Afrikaanse rolletjes loopt en je af en toe op een Dutch powerbank kunt inpluggen! Je blijf een muzungu maar je klinkt lekker aangepast en blij. Leuk, die nieuwe mensen over de vloer die meteen familie van je zijn, dat zijn grote cadeaus die alleen Jehovah uitdeelt. Ben benieuwd naar de ervaringen in het veld. Maar dat komt nog wel eens, waarschijnlijk is het zo'n grote brei aan bijzondere gebeurtenissen, beleven is beter dan opschrijven. Geniet van je weekend en alles wat nog komt! Dikke knuffels van ons 😘😘😘 PS ook voor Ketura!
  3. Jolanda van der Maale:
    5 januari 2019
    Leuk weer van je te horen. Veel plezier in de dienst voor Jehovah. Groetjes aan Ketura en onze Afrikaanse broers en zussen.
    Liefs en groetjes van Jolanda en Tonnie
  4. Irene:
    5 januari 2019
    Wat vliegt de tijd! Alweer 3 maanden voorbij! En wat heerlijk dat je zulke fijne ondersteuning en tevens gezelschap hebt gekregen! Deze weken en ervaring delen maakt jullie vast behalve zussen ook vriendinnen voor het leven....
    Je hebt helemaal gelijk! Het dienen van Jehovah is de basis waarom dit zo'n heerlijke overal op aarde mogelijke ervaring kan maken. Zoals de wachttoren van vandaag als leestekst in alinea11 aanhaalde Mark10:28-30
    En jij laat ons daar weer maar eens van meegenieten😍❤waarvoor dank!
    Dikke knuffel voor jou💞
  5. Jennifer Klaassen:
    6 januari 2019
    Met die velddienstervaringen komt het helemaal goed Thisbe, volgende blog wijd ik volledig aan de mooie dingen die hier mogen mee maken in de dienst😊😘
  6. Jennifer Klaassen:
    6 januari 2019
    Wat heerlijk om ook weer jouw reactie te lezen. Je bent een topper😘 Webale kusima Irene! (meaning: Thank you for appreciating)
  7. Esmay:
    6 januari 2019
    Waah lekker man je hebt dus nu een logeer adresje in Wales en zometeen ook in Amerika en wie weet wat er nog komen gaat. Handig voor alle aankomende avonturen ;p
    Je ziet op je foto's de blijheid! Kijk uit naar je volgende blog♡
  8. Judith en Ben.:
    6 januari 2019
    Oooo Wat heerlijk zo’n wereldwijde familie. Wat een gezellig al die logees. Geniet ervan en bedankt voor het delen.😊😘
  9. S stevens:
    6 januari 2019
    heerlijk je verhalen te lezen, en natuurlijk fijn om te ver nemen dat het je goed gaat. Ja zo doe je een hoop vriendschap op. wie weet volgend jaar Amerika? liefs en dikke kus. ook voor jou een knuffel Ketura, tante saar xxxxx
  10. Claudia:
    6 januari 2019
    Super om te lezen maar inderdaad jullie lijken een Drieling 😊😁Geniet ervan en Groetjes aan je andere Zussiii Ketura &Jehova's Zegen.xxRichard en Claudia