Celebratory drink

28 februari 2019 - Kampala, Oeganda

Vandaag was een enerverende dag. Een dag waar ik met 9 verschillende mensen heb gesproken bij Immigration (tijdens drie afzonderlijke bezoeken!), 6 verschillende ‘offices’ heb bezocht, een bezoekje aan de bank heb gedaan waar ik ook door de bureaucratische molen werd gehaald en het in totaal 7 uur heeft gekost om mijn student visa te bemachtigen.

Het was een duidelijk geval van het kastje naar de muur gestuurd worden. En wat een happening! In Uganda geloven ze overduidelijk in werkverschaffing. Ze hadden een hoekje waar een corpulente meneer achter een bureau zat. Het enige wat op zijn bureau stond was een stempel. Je kunt natuurlijk raden wat zijn taak is...stempelen. Laten we alsjeblieft nooit klagen over de gang van zaken in Nederland. Het kan altijd erger🙈

Het mooie van deze dag is het resultaat. Yes, een happy ending. Ik kan nu zonder zorgen de komende maanden in Oeganda verblijven en volop genieten van de velddienst, de studies, de gemeente en mijn lieve vrienden. Dan vergeet je heel snel alle ergelijke situaties bij Immigration.

Vanmorgen dronk ik mijn cappuccino met de gedachte ‘this could be my last cappuccino here in Uganda’. Vanavond drink ik mijn glas rode wijn met de gedachte ‘my time here in Uganda isn’t done, not even close’.

1. Thisbe:
    28 februari 2019
    Gefelicitéééérd!!! Wat fijn dat de stempel-man zich van zijn taak gekweten heeft binnen 1 dag! Een last van je schouders, kun je je na de bureaucratie volop storten op de theocratie en morgeochtend weer aan de cappuccino ginger cardamom.... 😉😍😘
  2. Esther:
    Jiiieeeehoooeeee!!! Gefeliciteerd ❤️ 🎊 🎉
    Daar scheelt weer een hoop stress.
    Geniet van je celebration wine 😘
  3. Jennifer Klaassen:
    Thanks lieverds!
  4. Lonneke:
    28 februari 2019
    Eindelijk je blog gevonden, nou ja van Danja doorgespeeld gekregen!
    Leuk hoor en gefeliciteerd met het visum! Immigratiestress ken ik als geen ander😰!
  5. Claudia:
    2 maart 2019
    Superrrrrrr 👌😍😘🤗and Enjoy your'e next morning Cappuccino !!
  6. S stevens:
    gefeliciteerd.dat is fantasties.sari
  7. Judith en Ben.:
    Gefeliciteeeeerd. Toppie. Nu verder genieten. 😊😘
  8. Mandy:
    11 maart 2019
    Super Jennifer!!! Gefeliciteerd, maak er een mooie tijd van! Het is geweldig om te lezen wat voor goed werk je doet en hoe je daar van geniet.
    Wij ploeteren hier in het koude, natte en winderige Nederland nog effe door.
    Veel liefs