Cold showers and cockroaches

27 oktober 2018 - Kampala, Oeganda

Jaja, als je naar Oeganda komt voor de echte real life experience van een local, moet je aan twee dingen kunnen wennen. Koude douches en kakkerlakken. Laten we eerlijk zijn, koude douches zijn van tijd tot tijd lekker maar kakkerlakken are you serieus?! Ik kan veel hebben maar kakkerlakken...Yak!!

De eerste keer dat ik oog in oog kwam met zo’n vieze, dikke, zwarte kakkerlak was ik als een meisje van 6 jaar die haar vader nodig heeft om de monsters te verjagen. Alleen heb ik geen dappere man in huis dus moest ik het zelf oplossen. Semi trillend pakte ik mijn kakkerlak killer spray en ging op jacht als held op sokken. Ik denk dat ik een halve bus heb gebruikt om die ene kakkerlak te doden.

Inmiddels ben ik wat meer geroutineerd en weet ik dat één à twee keer goed sprayen de klus klaart. Nu loop ik als een heuse Laura Croft rond met aan iedere been een bus cockroach spray.

Maar wanneer je dan op een avond je koude douche neemt en je een kakkerlak naar je ziet gluren vanaf het badkamerraampje ontsnapt je toch even een klein gilletje. Niet echt stoer, I know, maar geef me tijd dan kijk ik niet meer op van een kakkerlak of twee.

1. Laura Kooijman-Mast:
    28 oktober 2018
    Wat een held ben jij! Mijn hemel, ik lig al rillend met kippenvel terwijl ik dit in bed lees, last staan als ik ze zelf te lijf zou moeten gaan! Dat is wel even wat anders dan de oernederlandse hooiwagen...
  2. Esther:
    28 oktober 2018
    Ieeuuuwwww wat verschrikkelijk! Moest wel lachen om de levendige manier waarop je schrijft..zie het helemaal voor me 😂🙈.
    Je bent super dapper Jen, we zijn trots op je.
    Leuk weer iets te lezen van je. Dikke kus X.
  3. Thisbe:
    28 oktober 2018
    Hahaha, ik zie het helemaal voor me maar je slaat je heel stoer door deze dit onderbelichte wild heen. Hopen dat het hier bij blijft... ?! En vier je overwinningen! Dikke knuffels, Thisbe 😍😘
  4. S stevens:
    28 oktober 2018
    goed gedaan meissie, het went wel hoor. kus tante Saar.
  5. Judith en Ben.:
    28 oktober 2018
    🤣😬Wat een belevenissen. Ware uitdagingen. Maar id stoer om ze te lijf te gaan.💪. Leuk om zo met je mee te reizen in je avontuur. Zie uit naar de volgende ervaring. 👍🏼Liefs van ons.😘😘
  6. Roosje:
    30 oktober 2018
    Haha Jennifer! Ik vind je stoer hoor! Succes daar!