Preaching Paradise!

20 november 2018 - Kampala, Oeganda

Zoals ik al tegen velen heb verteld, de velddienst hier is fantastisch. Mensen hebben respect voor de Bijbel en hebben veel vragen waar ze geen antwoord op kunnen vinden. Mijn favoriete onderwerp is de toestand van de doden en de hoop voor degenen die we hebben verloren in de dood. Het moment waarop je ze aan de hand van hun eigen Bijbel kunt laten zien dat ze zich geen zorgen hoeven te maken over een hel en dat er een opstandig op aarde zal zijn is geweldig. Je ziet aan de reactie van de mensen dat ze eindelijk een antwoord hebben gevonden. Vervolgens komen de vele andere vragen waar ze het liefst direct een antwoord op willen.

In mijn eerste blog vertelde ik over een vrouw, Naomi, die krukjes naar buiten bracht zodat we konden zitten terwijl we met haar spraken over de Bijbel. Naomi is inmiddels begonnen met Bijbelstudie en geniet enorm van de studie. Iedere zaterdag zorgt ze dat ze ‘s morgens haar was en huishouden gedaan heeft zodat ze tijd heeft om ‘s middags met ons te kunnen studeren.

Catherine, een andere Bijbelstudie, studeert na lange tijd weer de Bijbel. Een paar weken geleden kwam ze de zaal binnen en vroeg aan een bekende of zij iemand kende die met haar kon studeren. Ik werd erbij geroepen en we spraken af voor de dag erop. Na die eerste keer op zondag in de zaal heeft ze geen vergadering meer overgeslagen en gaat de studie iedere week steevast door. Dit zijn zomaar twee voorbeelden van lieve mensen die heel graag meer willen leren en daar tijd voor opzij zetten.

Alex, een needgreater vanuit Noorwegen, geeft sinds twee maanden studie aan Brendan een student hier in Kampala. Omdat Brendan van jongs af aan naar boarding school ging had hij maar beperkt gelegenheid voor Bijbelstudie. Toch heeft hij al die tijd volgehouden en heeft tijdens zijn vakanties gestudeerd. Brendan is sinds deze maand zelf begonnen met de velddienst! Als vuurdoop mocht hij ook nog eens prediken in een hostel (studentenhuis) waar veel van zijn medestudenten wonen. Dat weerhield hem niet om moedig, met een grote glimlach op zijn gezicht zijn eerste presentatie te houden.

Het is overduidelijk...Kampala is een preaching paradise!

1. Jolanda van der Maale:
    20 november 2018
    Hoi lieve zus, geweldig om je ervaringen te lezen. En wat zie je er mooi uit in je Afrikaanse outfit. Veel plezier en Jehovah's zegen bij al het werk. Liefs van ons
  2. Thisbe:
    20 november 2018
    Wat heerlijk om dat mee te maken, echt over de bijbel te kunnen redeneren en hoop in de ogen van die lieve mensen te zien verschijnen. Wij genieten mee!!! 😘😘
  3. Laura Kooijman-Mast:
    20 november 2018
    Wat een prachtige foto's! 🤗 Lekker bezig meis!
  4. S stevens:
    20 november 2018
    Wat ben je mooi;, straks laten ze die blanke zus niet meer gaan. Nu hier zijn we diep ingepakt in de winterjas muts en sjaal brr. Love jou.
  5. Judith en Ben.:
    20 november 2018
    O Jen, prediken is een Echt Feest. Fantastische die ervaringen. De studenten hebben echt liefde voor Jehovah wat uit hun daden blijkt en heel moedig van Brendan om getuigenis te geven onder zijn bekende studenten. Dat maakt je hart blij. En wat een mooooie 😍foto’s. Allemaal zusters uit jullie gemeente ? Bedankt voor het delen van je mooie ervaringen. Ook wij gaan gestadige door alleen met wat mindere temperaturen, maar een warm hart voor Jehovah. 😍Tot hoors. Liefs van ons.
  6. Jennifer Klaassen:
    20 november 2018
    Haha Tante Saar dat komt wel goed. Ik hoorde het, super koud weer in NL. Stuur maar wat verkoeling naar ons, we kunnen het hier goed gebruiken😉 Liefs💕
  7. Jonathan:
    20 november 2018
    Schitterend juffrouw Klaassen! En dapper van young master Brendan ook om in eigen studentenhuis te verkondigen. Wow.
  8. Esther:
    20 november 2018
    Heel gaaf weer in te lezen! En je ziet er goed uit zeg,jij komt echt overal mee weg 😄 zelfs zo'n "soepjurk".
    Dikke knuffel 😘
  9. Jennifer Klaassen:
    21 november 2018
    Hi Judith, super hé?! Een aantal zijn zusters uit mijn gemeente, de overige dames zijn zussen van de bruid. Kleurrijk geheel😉 Jullie gaan inderdaad ook dapper door met koude temperaturen! Jullie rillen van de kou en ik heb het hier af en toe snikheet. Het verschil moet er zijn. Veel plezier in NL! Veel liefs voor jullie allebei😘
  10. Irene:
    21 november 2018
    Lieve schat sinds vandaag kan ik ook meegenieten van jouw reisblog, want mama heeft mij bij haar bezoekje laten zien hoe dat kan. Heerlijk!!!! Met volle teugen genoten van alles wat je hebt geschreven én van de foto's😍
    In mn hoofd beleefde ik alles mee😆
    Super leuk zoals je alles beschrijft!
    Met recht is het een predikingsparadijs te noemen! Kan me écht voorstellen dat al die mooie ervaringen je helpen andere mindere dingen zoals kakkerlakken te kunnen verteren. Misschien krijg je zelfs lak aan die kakkerlakken🤔
    Dank je wel lieve Jen dat je tijd steekt in het mee kunnen laten genieten van ons allemaal met je geweldig fijne ervaringen! Dikke knuffel ,Irene en natuurlijk ook Wil
  11. Claire:
    21 november 2018
    Superleuk om te zien en om te lezen!!
    Echt een mooie aanmoediging voor ons allemaal!
    Liefs Claire, Marco en de boys